For Rent
Front of the house - Summer time - 1/23
Living room #1 with fireplace - 2/23
Kitchen - 3/23
Living room to kitchen - 4/23
Living room 1a - 5/23
Bed room #1 - 6/23
Bed room #2 - 7/23
Bed room #3 - 8/23
Bath room #1 - 9/23
Bath Room #2 - 10/23
Bath Room #3 - 11/23
Game/relaxing/living room with fireplace - 12/23
Hallway - 13/23
Books/Games/Movies for your entertainment - 14/23
Spacious kitchen - 15/23
Backyard - 16/23
View from the cottage - winter time - 17/23
Second living room - 18/23
Second dining area - 19/23
Sunset from the beach - 20/23
Less than one minute walk to this park, you can see from the porch. - 21/23
Sunset from the beach - two minutes walk from the cottage - 22/23
breathtaking sunset from the beach. - 23/23
$100 - $200 / night
$100 - $200 / night
CONTACT OWNER
DescriptionLocationAvailabilityRatesReviews (6)
 

DESCRIPTION

GENERAL DESCRIPTION
Sleeps 10
3 Bedrooms
3 Bathrooms
Pets allowed
with
restrictions
Smoking
not allowed
Fireplace
Waterfront
Ski <20km

Perfect location! Raised Bungalow with 3 Bedroom Four Season house/cottage. This spacious cottage has 2 Gas Fireplaces & Hardwood Floors.

Steps away from the gorgeous Georgian Bay beach #4 with 14km of sandy natural water beach. This house/cottage is situated on dead end street with no street parking which makes it ideal for families with children. You can watch the kids play in the park while you sit on the lovely patio listening to the sound of the waves at the beach which is only steps away. Take a short walk to the Tim Horton's to enjoy your coffee and visit Mcdonald's with your kids.

This all season house/cottage is ideal for the Blue mountain skiers who want to enjoy the beautiful sunset after a full day of sking/golfing. 15-20 minutes drive to Blue mountain, Collingwood.

Beautiful front porch for the morning coffee, backyard deck & patio for the evening entertainment. A comfy and quiet space for families/guests.

Rate is applicable for 6 people, additional people will be at extra cost.

 
AMENITIES AND EQUIPMENT
Bedrooms
3 bedrooms :
- 2 single beds
- 1 double bed
- 1 Queen bed
- 2 Sofa beds
- Crib
Kitchen
Coffee maker
Cooktop
Dishes and cutlery
Dishwasher
Freezer
Microwave oven
Oven
Refrigerator
Stove
Toaster
General
Air conditioning
Crib
Electricity
Fireplace
Linens Provided
Snow removal

+ VIEW MORE
- COLLAPSE


 

LOCATION

LOCATION

Province: Ontario
Region: Muskoka / Georgian Bay
City: Wasaga Beach
Closest ski resort:Blue Mountain Resorts
Distance from ski resort:Less than 20 km
Nearest Body of Water:Wasaga beach #4
Waterfront: Yes
Other Town/Lake/Area:Collingwood
Note: 26th Street

AVAILABILITY

Last update: August 18, 2020
December 2020
smtwtfs
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
       
January 2021
smtwtfs
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
February 2021
smtwtfs
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      
       
March 2021
smtwtfs
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
April 2021
smtwtfs
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       
May 2021
smtwtfs
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
AvailableNot available

RATES

NightlyWeekend
(Fri & Sat
Nights)
WeeklyMonthlyEventMinimum
Stay
BASE RATE
Rates are based on up to 6 persons. Add $50 per night per additional person.
$200
$100
Weekend
Night
$400$750$2500--
Rates are in Canadian dollars

ADDITIONAL INFORMATION

Check-in after04:00 PM
Check-out before11:00 AM
Security Deposit$400 (Security deposit will be refunded within 3 days of check-out)
Booking Deposit20% due at time of booking (The balance is due 30 days before arrival)
Payments on CottagesInCanadaNo
Cancellation PolicyNo Refund
Cottage RulesView


REVIEWS

WRITE A REVIEW
4.3
(6 reviews)
(6 reviews)
WRITE A REVIEW
5
0
0
0
1


Great location and very nice place. The cottage was very spacious and only minutes from the beach. Oswald was very responsive and made the booking process run smoothly. Would definitely book again soon! Thank you!

Stayed: October 2020    Submitted: Nov 01, 2020
Owner response:
Thank you very much hope to see you soon

Perfect Location!! 1 minute walk to the beach and 30 seconds to the playground. Our daughter, who is just turning 3, was in heaven. Very spacious cottage on a family friendly street. We had wonderful stay and will be looking to book next year. Thank you Oswald and Vita!!!

Stayed: August 2020    Submitted: Aug 10, 2020
Owner response:
Thank you we loved having you all and looking forward to have you next time. Have a wonderful rest of the summer

3 days before our vacation, the owner told us that he accidentally double booked the cottage - so he cut our 7 night stay to 4 nights. I booked this cottage several months earlier (paid our deposit) for 7 nights in July 2020. I asked the owner to honour our reservation because we booked first. He told us the other renters would receive the weekend and we could only have Sunday to Thursday. How could I book a different cottage with only 3 days notice in the month of July? So our family had no choice but to accept these terms.
I was in contact with the owner during the COVID-19 pandemic (June) and he never mentioned double booking. He reassured me everything would be alright for July. The first night we arrived we called the owner about a recurring problem ? no answer. The owner never answered our message or resolved the problem. The owner was quick to respond to our messages when we are interested in booking the cottage. After he had our money and we were at the cottage he either didn't respond or was slow to answer emails, text messages and voicemails. One of the bedrooms advertised was in the basement ? which was very cold and smelly. The crib advertised was wobbly. We were not sure if the crib met current safety standards so we chose not to use the crib. The security deposit was not automatically returned after three days and we had to call the owner to remind him. We left the place spotless and the owner did return the deposit (5 days later).


Stayed: July 2020    Submitted: Aug 07, 2020
Owner response:
HI. I agree that you booked the cottage in Feb and during COVID my system crashed and I lost your booking. I totally agree it was my mistake and I took another booking by mistake. Up to that what you said was true however you left out all the other details, I had two bookings and i cancelled one of them as you booked first and the other person was coming from out of town and they had a special needs kids and there was a lot more ( which I told you on the phone ) and that is why i could not cancel the second booking. Also what you did not write on the review and conveniently omitted was first I offered a full refund and said i will accommodate any way we can sort this out, I spoke to you on phone and text so many times and you say i did not respond or communicate with you. How come you did not mansion that i gave you over 50% discount, I gave you an early check in for 1 pm ( normal is 4pm) and a late check out at 3 pm (Normal at 11 am) and also waved the cleaning fee of $125.00. I also offered you to come back another weekend that way you have two vacations. I did more than compensate for my mistake. Also you mentioned about an recurring problem i have no idea what the problem nor do i have a text or email from you about it. Its the first time i see on the review and still you dont say what is the recurring problem is. The crib has been used by all our kids and so many people that has booked the cottage and its very safe and meets all safety standard as we are registered with the town. My daughter even to date at 6 years sleeps in it when ever we go to the cottage I know you are just looking for items to say bad about our cottage and as you could not find any thing you are making up things. If the basement was too cold you could have reduced the AC, You are the first person and I am sure the last to say about the basement small. We pay over $450 every time to clean the cottage and its professionally cleaned I respect you to write a review and As i said I am extremely sorry about the double booking but Please dont say false things and lie that is a sin. I wish you well and stay safe during this time and always.

This cottage is huge. The looks are decieving from the pictures. We had 4 adults and 3 children and still could have used the space better. It is very close to the park and the beach - which was a deal breaker for us. It was so nice to wake up every morning and go for a stroll, have the kids play in the sand and on the warm day (it was a cold week) go for a swim. I would highly recommend this rental. The property manager was great to work with from the start!!! Not everything went smoothly - but the situation was out of his control and he did everything in his power to provide us with what we needed. We are hoping to rent again next summer!

Stayed: September 2019    Submitted: Sep 27, 2019

This cottage was very clean and in a perfect location for my friends and I to spend a getaway weekend. Contacting renter was easy and payment/deposit was easy as well. This cottage is perfect for families and small groups and I would 100% recommend this place!

Stayed: June 2019    Submitted: Jun 26, 2019
Owner response:
Thank you

$100 - $200 / night
$400 / weekend
$750 / week
$2500 / month
Contact Owner
First Name *
Last Name *
Email *
Confirm your email *
Check In *
Check Out *
Adults *
Children
Phone Number *
Message *
OSWALD OR VITA
Member since November 2013
Speaks: English
Response Rate: 100%
Phone NumberPhone Number (Show)


CONTACT OWNER

SHARE THIS COTTAGE
JOIN US ON
Copyright CottagesInCanada
RENTERS
Search
Cottage Rentals
Cottages For Sale
Last Listings
Special Offers
My Wishlist
Secure Payments

OWNERS
List Your Cottage
Owner Login

COTTAGESINCANADA
Terms and Conditions
Private Policy
Contact Us
Français